• Skip to main content
  • Skip to footer

Marketing Automation, E-postmarknadsföring, Nyhetsbrev, Digital kommunikation

Rule

  • Marketing Automation
    • Marketing Automation
    • Kundresor
  • Nyhetsbrev
    • Nyhetsbrev
    • E-postmarknadsföring
  • SMS
  • Priser
  • Kundcase
  • Blogg
  • Testa gratis
  • Logga in
  • Engelska

Nyhetsbrev – Kom närmare dina kunder

Ditt nyhetsbrev verktyg för smarta mailutskick

Nyhetsbrev är det mest kostnadseffektiva sättet att driva trafik till din hemsida samtidigt som du stärker ditt varumärke. Med vårt smarta nyhetsbrevsprogram kan du enkelt skapa, skicka och följa upp dina mailutskick. Med vår användarvänliga nyhetsbrevsplattform kan du anpassa innehållet i ditt nyhetsbrev efter olika kundsegment och leverera precis rätt innehåll till rätt mottagare. Vi har hjälpt företag att lyckas med sina nyhetsbrev sedan 2007. Med Rule kommer du snabbt kunna öka både försäljning och konvertering på dina mailutskick. Testa vårt nyhetsbrevsverktyg gratis och utveckla din digitala marknadsföring redan idag.

Kom igång
Skapa nyhetsbrev med Rule

Skapa nyhetsbrev

Med Rule kan du enkelt skapa nyhetsbrev och kommunicera med dina kunder. Vårt nyhetsbrevsverktyg ger dig full frihet och möjlighet att sätta ihop ett mailutskick på bara några minuter, med hjälp av vår enkla drag’n’drop funktion.

Skicka nyhetsbrev med Rule

Skicka nyhetsbrev

Vi erbjuder marknadens enklaste men samtidigt mest kraftfulla nyhetsbrevsprogram. Ta del av alla inbyggda funktioner och låt tekniken hjälpa dig. Med våra smarta lösningar ser vi till att dina mailutskick når mottagarna och dessutom är responsiva nyhetsbrev.

Följ upp nyhetsbrev statistik

Följ upp nyhetsbrev

När du har kommunicerat med kunderna vill du kunna följa upp och mäta resultatet. I vårt nyhetsbrevsverktyg ser du statistik i realtid och du kan enkelt koppla Google Analytics direkt till systemet. Skapa mailutskick baserade på dina tidigare resultat.

Utmaningar med nyhetsbrev och hur Rule löser dem

Att förstå sin publik

En av de största utmaningar med e-postmarknadsföring och att skicka nyhetsbrev är att förstå sin publik. Att ha en djup och personlig kunskap om sin publik är ett av de bästa sätten att finjustera e-postmarknadsföring och öka konvertering. Med vårt nyhetsbrevsprogram kan du skicka segmenterade nyhetsbrev baserat på vad du vet att specifika mottagare intresserar sig av.

Personalisering

Att leverera en personlig upplevelse till sina prenumeranter är en utmaning för många företag. Förutom att bygga en djupare relation ökar personaliserade email öppningsfrekvensen på dina nyhetsbrev. I Rule kan du enkelt personalisera dina nyhetsbrev med exempelvis mottagarens namn direkt i ämnesraden eller slänga iväg ett ”Grattis” meddelande på födelsedagen.

Uppvaktning

De flesta marknadsförare och företag har förstått vikten av att hålla sina existerande kunder glada. Genom riktad e-postmarknadsföring maximerar du värdet och bygger en lång relation med dina kunder. Med hjälp av relevant kommunikation i varje steg kunden befinner sig, håller sig kunderna glada. Uppvakta dina kunder med hjälp av  vårt nyhetsbrevsprogram.

Upptäck andra fördelar med e-postmarknadsföring här.

Vi bygger den perfekta mallen för dina nyhetsbrev

Utefter underlag och befintlig grafisk profil, adderar vi många års erfarenhet inom e-postmarknadsföring och bygger skräddarsydda nyhetsbrevsmallar. Vi ser självklart även till att mallarna är responsiva. Läs mer om våra nyhetsbrevsmallar via knappen nedan.

Läs mer
nyhetsbrevmallar
individanpassad kommunikation

Individanpassat innehåll

Riktade budskap och erbjudanden genererar ett bättre resultat inom e-postmarknadsföring. Anpassa dina nyhetsbrev efter kunddata och beteende. Skräddarsy innehållet för att komma närmare dina kunder och skapa en personlig dialog genom vårt nyhetsbrevsverktyg.

Kom igång

Skapa enkelt målgrupper och segmentera

Vi har byggt marknadens mest kraftfulla och lättanvända nyhetsbrevsprogram för att du enkelt ska kunna segmentera upp din kunddata utan krångliga externa system. I vårt nyhetsbrevsverktyg kan du enkelt skapa regler som bygger din segmentering för målgrupper. Att arbeta med segmentering av nyhetsbrev är grundläggande för att lyckas med din e-postmarknadsföring.

Kom igång
segmentera kunder
A-B testa mailutskick

Testa vad som går hem hos mottagarna

Med A/B-testning av nyhetsbrev ökar Rule utfall och respons på dina mailutskick. Genom att testa dig fram i vårt nyhetsbrevsprogram till vad som fungerar bäst för dina mottagare förbättrar du konverteringen och maximerar resultatet av dina nyhetsbrev. Ett A/B-test innebär att man testar två versioner av ett nyhetsbrevsutskick mot en slumpvald del av målgruppen, för att avgöra vilken version som konverterar bäst.

Kom igång

Utforska nyhetsbrev gratis

Testa att skapa, skicka och följa upp dina mailutskick med vårt smarta nyhetsbrevsprogram gratis i 30 dagar. Under testperioden har du fri tillgång till färdiga mallar, Campaign Editor och det ingår även 10 gratis mailutskick. Utforska kostnadsfritt, i lugn och ro, hur du jobbar med nyhetsbrev i Rule.

Kom igång
nyhetsbrev
inbyggd google analytics integration

Inbyggd Google Analytics koppling

Många av våra kunder använder Google Analytics för att analysera trafiken på sina sajter. Därför har vi byggt en smidig integration som gör det enkelt att se beteendemönster i Analytics efter skickade nyhetsbrevsutskick. Använd vår statistikrapportering och inbyggda funktion för att spåra trafiken via Google Analytics.

inbyggd bevakning nyhetsbrevprogram

Användarvänligt nyhetsbrev verktyg

Via vårt användarvänliga nyhetsbrev verktyg kan du enkelt dra och släppa ditt innehåll. Avancerad Drag and Drop funktionalitet fångar upp url-innehåll från hemsidan och automatiskt fyller block i din nyhetsbrevmall. Flytta runt moduler helt fritt och duplicera sektioner i ett klick. Skapa nyhetsbrev på nolltid genom vårt nyhetsbrev verktyg.

skapa och skicka kvittomail

Smarta mailutskick med vårt nyhetsbrev program

Genom vårt utvecklade nyhetsbrev program kan du personanpassa utvalda sektioner i ditt innehåll. Efter du har skapat kundsegment baserat på kunddata såsom senaste köp eller uppvisade intresseområden, kan du skapa strategiska och smarta mailutskick. Personanpassade nyhetsbrev visar på högre engagemang och konvertering. Maximera resultat med vårt nyhetsbrev program för smarta mailutskick.

säker e-postserver

Säkra servrar med aktiv bevakning

Vi ser till att leverera dina nyhetsbrev. Det är ett gemensamt arbete och tillsammans ser vi till att era mailutskick kommer fram till önskade mottagare. Våra servrar har gott rykte hos internetleverantörerna och vi levererar idag nyhetsbrev åt flera av Sveriges största företag och organisationer. Skicka nyhetsbrev med hög leveransbarhet och se till att önskade mottagare får ditt mail i sin inbox.

Konsten att skapa ett bra nyhetsbrev

Nutidens marknadsförare kan välja många olika vägar att gå. Vissa tycker att de får bäst genomslag genom sociala medier. Andra föredrar mer traditionella metoder såsom affischer vid busshållplatser, radioreklam eller marknadsföring i TV. Vad som fungerar bäst varierar förstås. Företagets identitet, målgruppens rörelsemönster och kommunikationsaktivitetens innehållsliga/grafiska kvalitet är viktiga komponenter som avgör vilken metod som lämpar sig bäst. Det går däremot ett unisont sus genom hela marknadsföringsvärlden just nu.

Oavsett vilken erfaren och up-to-date marknadsförare du talar med idag kommer hen att poängtera hur viktigt det är att kunna nå ut till kunderna via e-post. Och då med det huvudsakliga syftet att skicka ut digitala nyhetsbrev. Detta är förvisso inget nytt fenomen inom marknadsföring. Men betydelsen av ett välkomponerat och välriktat nyhetsbrev har ökat markant under de senaste åren. Faktum är att undersökningar har visat att nyhetsbrev idag är viktigare än marknadsföring i sociala medier. Arbetar du med marknadsföring? Se då till att din lista över e-postadresser växer, och börja arbeta på världens bästa e-postmarknadsföring. Saknar du kunskap om hur man gör? Vi hjälper dig.

Kom igång

Varför nyhetsbrev?

Nyhetsbrev är precis vad namnet vittnar om. Det är ett (digitalt) brev med nyheter som skickas regelbundet i syfte att uppdatera människor om vad som händer på företaget. Kanske har det släppts nya produkter. Kanske har företaget just nu specialerbjudande på sina tjänster. Eller kanske har det hänt spännande saker på bolagsnivå som kan vara av intresse för människorna på e-postlistan. Nyhetsbrevet syftar alltså till att kommunicera nyheter om företaget som en specifik målgrupp skulle kunna anse vara av värde för dem.

En otroligt viktig detalj som bör skilja ett nyhetsbrev från reklam är tonaliteten i budskapet. Snarare än att vara tydligt sälj-inriktat bör budskapet i nyhetsbrevet presenteras på ett avslappnat och vänligt sätt. Så, vad kan just ditt företag vinna på att lägga krut på att komponera och skicka ut regelbundna nyhetsbrev? Vi listar nedan några av de viktigaste fördelarna.

Kom igång

Öka medvetenhet om varumärket

En uppenbar fördel med att arbeta med nyhetsbrev är naturligtvis att människor får upp ögonen för företaget och varumärket. Denna medvetenhet, om att ni existerar och vad ni sysslar med, är helt avgörande för att människor ska välja era produkter eller tjänster framför konkurrenternas. Nyhetsbrevet kan vara en mycket viktig del av berättelsen om företaget.  

Betona kompetensen genom nyhetsbrevet

Nyhetsbrevet är ett utmärkt sätt att berätta för människor att ni är väldigt bra på vad ni sysslar med. Det som förenar alla kunder inom alla områden är att de primärt söker sig till de företag som kan garantera säkerheten. Säkerhet gällande kvalitet på produkt/tjänst och säkerhet gällande kundupplevelsen (garantier, trygga köp osv.). Använd nyhetsbrevet för att slå fast er kompetens.

Marknadsför produkter och tjänster

Även om tonaliteten i nyhetsbrevet bör vara mindre säljinriktad än annan marknadsföring så är det en jättebra plattform för just promotion. Passa på att berätta om uppdateringar, nya produkter, utökat tjänsteutbud i ditt nyhetsbrev – men se till att göra det på ett snyggt sätt. Genom att marknadsföra relevanta och personanpassade produkter, uppfattas innehållet som mindre säljande.

Skapa nyhetsbrevet med hjälp av 10 steg

Alla kommunikationsaktiviteter förtjänar eftertanke och nyhetsbrev är inget undantag. Det är ingen idé att börja producera innehåll utan att först ha slagit fast vad det bakomliggande syftet är. Står du inför utmaningen att skapa ett nyhetsbrev men är osäker på i vilken ände du ska börja? Här kommer en 10-stegslista som kan hjälpa dig på vägen.

ett

Sätt målet

Fråga dig vad du vill uppnå med nyhetsbrevet, och hur det kan bidra till den övergripande kommunikationsstrategin. Är syftet att betona ditt företags gärning eller vill du driva trafik till hemsidan? Kanske vill du att nyhetsbrevet ska göra folk medvetna om ett produktsläpp. Oavsett vad – börja med att sätta målet.

Samla innehåll

Nu är målet satt, och det är dags för dig att samla innehåll för ditt nyhetsbrev. Håll ögon och öron öppna. Kom ihåg att ju mer information om ämnet du har, desto lättare kan du få fram det relevanta i ditt nyhetsbrev. Samla information både internt och externt, aktivt och passivt sökande. Plötsligt hittar du jaktmarker för content som erbjuder precis det du söker.

två
tre

Ordna designen

Det spelar mindre roll hur välformulerad och uttänkt texten i ditt nyhetsbrev är om du inte har ordnat den grafiska utformningen. Nyhetsbrevet behöver inte vara designmässigt storslaget. Faktum är att många föredrar utskick som är förhållandevis sparsamma vad gäller det grafiska uttrycket. Men nyhetsbrevet måste vara tilltalande för ögat för att du ska nå dess läsare.

Håll det kortfattat

Vi vill alltid säga så mycket som möjligt. Skräcken för att missa viktiga detaljer gör att många nyhetsbrev löper på i alla evighet. Detta tenderar att skapa irritation, och irritation är något man, som marknadsförare, vill undvika i allra högsta grad. Fråga dig därför vad de allra viktigaste i budskapet är och fokusera på det när du arbetar med innehållet i vårt nyhetsbrevsverktyg.

Bra content

Nu har du nått fram till själva skapandet av nyhetsbrevet. Innehåll i form av både text, grafiska element och eventuella illustrationer ska nu ut från hjärnan och ner på arket. Vårt viktigaste tips när det gäller detta steg är: Låt det ta tid. Vänd och vrid på formuleringar. Akta dig för upprepningar. Underskatta inte din läsares förmåga att förstå din text, men överskatta inte heller hens förmåga att förstå ditt innehåll.

Personifiera budskapet

Detta steg hänger ihop med ovanstående innehållsskapande steg. Men vi anser att det är så pass viktigt att det förtjänar att betonas separat. Ett lyckat nyhetsbrev är personifierat. För att det inte bara ska nå fram till, utan också nå in till mottagaren, ska det kännas anpassat efter personen. Skapa ett segment från din e-postlista med just personer som skulle uppskatta innehållet i det specifika nyhetsbrevet. Lägg också till vissa små tecken som tyder på att du riktar dig specifikt mot personen som mottar nyhetsbrevet.

Rubrik och avsändare

För att skapa intresse och minska risken för förvirring och irritation måste du fundera över vad du väljer att kalla ditt nyhetsbrev. Detsamma gäller för vilken avsändare som du vill att det ska komma ifrån. Det ska helt enkelt vara tydligt för mottagaren vad det är fråga om omedelbart. Vilken rubrik du ska skriva i ämnesraden, och vilken avsändare du vill ange för att nå goda resultat, är upp till dig. Fråga dig: Vem är mottagaren och vad fångar mottagarens uppmärksamhet? Vad vill jag säga med nyhetsbrevet och hur kommunicerar jag det med så få ord som möjligt? när du skapar nyhetsbrev i vårt nyhetsbrevsprogram.

Dubbelkolla reglerna

Det är inte obundet till lagar att skicka nyhetsbrev, och sedan GDPR gick igenom i Europa har förutsättningarna ändrats något. Lagen innebär att du som marknadsförare endast får skicka iväg nyhetsbrev till människor som aktivt har valt att ta emot dem. Glöm därför inte att se över vilka regler som gäller för ditt företag och ditt nyhetsbrev innan du trycker på ”Skicka”.

åtta
nio

Skicka nyhetsbrevet!

Nu är det dags! Du är klar med förberedelserna. Du har skapat ett nyhetsbrev som håller innehållslig och designmässigt hög kvalitet. Och, sist men inte minst, du har dubbelkollat att du följer alla regler. Skicka iväg nyhetsbrevet och invänta resultatet av det.

Utvärdera resultatet

Du är inte färdig riktigt än. Det sista steget handlar om vad du gör efter att ditt nyhetsbrev har skickats ut. När resultatet av utskicket kommer in är det dags för utvärdering. Hur gick det för brevet? Gick det bra eller dåligt? Varför gick det bra alternativt dåligt? Ju mer data du kan utläsa ur utskicket av nyhetsbrevet, desto bättre.

”Rule allows us to have close communication with our customers and subscribers making it easy to inform about the latest sneakers trends and products!”

Joao Bastos

sns_logoupdated

Footer

Verktyg

  • API Dokumentation
  • Integrationer
  • Workshop
  • Tips vid nyhetsbrevsmallar

Resurser

  • Användarvillkor
  • Sekretesspolicy
  • Anti-Spam Policy
  • Exempel på nyhetsbrev

Om Rule

  • Support
  • Enterprise
  • Om Rule
  • Lediga jobb
  • Kontakt

Tjänster

  • Nyhetsbrev
  • Marketing Automation
  • SMS
  • Kundresor
  • Hyper-personalisering

Nyhetsbrev

Jag samtycker till att ta emot Rules nyhetsbrev i enlighet med integritetspolicyn

© 2021 Rule Communication - Nordic AB. By using our services or visiting our site, you agree to our Privacy Policy

We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.OkPrivacy policy